Automobilio variklio purkštukai yra itin svarbios kuro sistemos dalys, užtikrinančios tikslų ir efektyvų degalų įpurškimą į degimo kamerą. Laikui bėgant purkštukai gali susidėvėti, užsikimšti ar kitaip sutrikti jų veikla, o tai gali sukelti įvairių problemų, paveikiančių variklio darbą ir automobilio eksploatavimo savybes. Purkštukų patikra čia atlieka lemiamą vaidmenį. Mūsų autoservise atliekama išsami purkštukų patikra, o aptikus purkštukų gedimus, atliekamas purkštukų restauravimas arba purkštukų remontas. Tik laiku aptikti gedimai gali padėti išvengti didesnių automobilio remonto išlaidų ateityje.
Rekomenduojame reguliariai tikrinti automobilio variklio purkštukus, ypač jei:
Dyzelinių variklių purkštukai yra suprojektuoti veikti aukštesniu slėgiu, lyginant su benzininių variklių purkštukais, kadangi dyzelinis kuras turi būti įpurškiamas tiesiogiai į labai aukštos temperatūros degimo kamerą. Tai reikalauja, kad purkštukai būtų labai atsparūs aukštam slėgiui ir temperatūrai. Be to, dyzelinių variklių purkštukai dažnai naudoja sudėtingesnes purškimo technologijas, tokias kaip bendro kanalo (common rail) sistema, kurioje kuras laikomas aukšto slėgio rezervuare, kad būtų galima pasiekti labai tikslų valdymą.
Skiriasi ne tik benzininių ir dyzelinių variklių veikimo principai, bet ir jų purkštukų sandara bei veikimas. Benzininiai purkštukai dažniausiai susiduria su užsikimšimo problemomis, o dyzeliniai – su didesnio spaudimo palaikymo iššūkiais.
Benzininiai varikliai dažniausiai naudoja portinę kuro įpurškimo sistemą (PFI - Port Fuel Injection) arba tiesioginį kuro purškimą (GDI). PFI sistemoje kuras yra purškiamas į oro srautą prieš patenkant į degimo kamerą, o GDI technologija leidžia kuru tiesiogiai purkšti į degimo kamerą, tai užtikrina geresnį kuro efektyvumą ir mažesnes emisijas.
Dyzeliniuose varikliuose purkštukai taip pat gali purkšti kurą tiesiogiai į degimo kamerą, bet dėl didesnio slėgio ir kitokių degimo procesų reikalavimų, jų konstrukcija ir veikimo principas skiriasi nuo benzininių variklių purkštukų. Dyzelinių variklių purkštukai turi atlaikyti didesnius slėgius ir yra sudėtingesni dėl būtinybės tiksliai valdyti kuro kiekį ir purškimo momentą, kad būtų pasiektas efektyvus degimas.
Benzininių purkštukų patikra dažniausiai apima purškimo modelio, ir elektroninių komponentų tikrinimą. Dažnai naudojamas ultragarsinis valymas ir specialios stendinės įrangos naudojimas purkštukų veikimo tikrinimui.
Dyzelinių purkštukų patikra yra sudėtingesnė dėl didesnio spaudimo ir tikslumo reikalavimų. Ji apima spaudimo testavimą, purškimo kiekio ir modelio nustatymą, taip pat atsako laiko matavimą. Taip pat, kaip ir benzininių purkštukų atveju, naudojamas ultragarsinis valymas ir tikslūs matavimo įrenginiai.
Požymiai:
Pastebėjus pirmuosius aukščiau išvardintus automobilio gedimo požymius rekomenduojame, kreiptis į purkštukų servisą Dyzelista. Kvalifikuotų meistrų pagalba, pažangiomis diagnostikos priemonėmis atliekama variklio purkštukų patikra, leis tiksliai identifikuoti gedimo problemas ir nustatyti ar reikalingas purkštukų remontas, o gal vis dėl to purkštukų keitimas. Neveiksnūs purkštukai gali smarkiai pabloginti Jūsų automobilio variklio darbą, todėl neignoruokite automobilio siunčiamų gedimo signalų.
Variklio purkštukai yra sukurti taip, kad kiekvienam purškimo ciklui būtų tiekiamas tiksliai apskaičiuotas kuro kiekis. Šis tikslumas svarbus norint užtikrinti, kad kiekvienas cilindras gautų būtent tiek degalų, kiek reikia optimaliam degimo procesui. Ne tik kuro kiekis, bet ir purškimo momentas, greitis (degalų lašelių dydis ir pasiskirstymas) yra labai svarbūs veiksniai, darantys įtaką variklio efektyvumui. Tinkamas kuro dozavimas labai svarbus, nes kiekvienas purkštukas privalo tiekti tiksliai tą patį kuro kiekį, kuris gali skirtis priklausomai nuo konkretaus variklio reikalavimų ir purkštukų tipo.
Specialistai rekomenduoja reguliariai tikrinti purkštukus kas 30 000 kilometrų, naudoti aukštos kokybės degalus ir reguliariai keisti variklio alyvą ir kuro filtrus. Taip pat svarbu atsižvelgti į vairavimo stilių, nes sudėtingos vairavimo sąlygos gali padidinti degalų įpurškimo sistemos apkrovą.
Netinkamas kuro paskirstymas gali sukelti oro ir degalų mišinio disbalansą, dėl ko variklio veikimas tampa netolygus. Smulkesni kuro lašeliai užtikrina geresnį sudeginimą, todėl purkštukai turi atitikti aukštus tikslumo standartus. Hidraulinio testavimo metu purkštukai neturėtų leisti kuro (lašėti ar drėkti) užtikrinant, kad visi degalai būtų naudojami tik deginimo procesui.
Netinkamas purkštukų veikimas gali padidinti kenksmingų teršalų, tokio kaip anglies monoksidas (CO), azoto oksidai (NOx) ir nevisiškai sudegę angliavandeniliai, kiekį išmetamosiose dujose. Reguliari purkštukų patikra ir tinkamas purkštukų valymas gali padėti išvengti rimtesnių variklio gedimų ir pratęsti jo tarnavimo laiką.
Norite sužinoti tikslią purkštukų patikros, remonto ar keitimo kainą? Susisiekite su Dyzelista ir gaukite nemokamą konsultaciją bei preliminarų kainos pasiūlymą.
Purkštukų patikros kainą lemia:
Variklio purkštukų tipas. Skirtingų tipų purkštukai gali reikalauti skirtingų patikros metodų. Įpurškimo purkštukų patikra gali būti brangesnė nei paprastų purkštukų dėl sudėtingesnių patikros procedūrų.
Patikrą sudarantys tyrimai (paprasta ar išplėstinė patikra). Kai kuriems purkštukams gali prireikti išsamesnės diagnostikos, įskaitant spaudimo testus, srauto matavimus ir kt., kurie gali padidinti patikros kainą.
Automobilio modelis ir gamintojas. Kai kurių automobilių modelių purkštukai yra sunkiau prieinami, todėl jų išėmimas ir patikrinimas gali kainuoti daugiau.
Pasirinkę Dyzelista paslaugas, galite būti tikri, kad Jūsų automobilio purkštukai bus patikrinti ir prižiūrimi profesionalių meistrų.